Producenci ambulansów, karetek i innych pojazdów sanitarnych nieustannie dążą do podniesienia bezpieczeństwa i komfortu zarówno personelu medycznego jak i przewożonych pacjentów. W naszej ofercie mamy elementy do doposażenia pojazdów, dzięki którym podniesienie standardów bezpieczeństwa jak i komfortu jest dużo
Czytaj dalej
Sięgająca wielu megawatów ilość energii cieplnej, odprowadzana przez układy chłodzenia z silników i układów elektrycznych pojazdów szynowych to prawdziwe wyzwanie. Tylko nieliczne firmy na świecie są w stanie temu sprostać. Ze względu na specyfikę branży, nie ma tu miejsca na budowanie prototypów i wprowadzanie kolejnych zmian konstrukcyjnych. Układy
W kategorii wentylacja znajdują się: wentylatory używane do wymuszenia ruchu powietrza przez rdzenie nagrzewnic, parowniki klimatyzacji, chłodnice samochodowe i skraplacze klimatyzatorów. Wszystkie gotowe produkty, które są aktualnie w naszej ofercie znajdują się tu – WENTYLACJA. Jeśli potrzebne jest spersonalizowane rozwiązanie, prosimy o kontakt.
Rodzaje nagrzewnic. Dobór nagrzewnicy często podyktowany jest tym, jakie źródło energii cieplnej może służyć do jej zasilania. Mamy do dyspozycji nagrzewnice całkowicie elektryczne, nagrzewnice wodne z wentylatorami wymuszającymi przepływ powietrza oraz nagrzewnice wodne konwektorowe. W cieplejszych klimatach jako ogrzewanie dobrze sprawują się także klimatyzatory pracujące w odwróconym obiegu.
Jak działa klimatyzacja? W największym skrócie – tak jak domowa lodówka. Jest to zamknięty obieg cieplny, w skład którego wchodzi: sprężarka zwiększająca ciśnienie czynnika chłodzącego, skraplacz, w którym czynnik gazowy pod wysokim ciśnieniem (od kilkunastu do ponad 20 barów) ulega skropleniu na skutek chłodzenia powietrzem zewnętrznym, parownik, w którym czynnik chłodniczy odparowuje pobierając ciepło z powietrza wtłaczanego do wnętrza oraz wentylatory, filtry, czujniki, elementy sterowania i zabezpieczeń.
Elektronicznie sterowane elementy hydrauliczne zawieszeń pojazdów szynowych firmy Liebherr, to nie tylko aktywne sterowanie systemem przechyłu na łukach (WAKO). Są to także aktywne systemy kompensacji ruchów poprzecznych nadwozia (ALS), aktywny system skrętu osi (ARS), elektrohydrauliczny system sterowania wózkami (BSD), elektrohydrauliczny system regulacji wysokości nadwozia i kilka innych.
Systemy hydrauliczne Liebherra wyróżniają się lekkością konstrukcji i łatwością zabudowy. Maksimum funkcji realizowanych jest za pomocą inteligentnej elektroniki. Systemy hydrauliczne sterujące różnymi funkcjami podwozia łagodzą drgania, wstrząsy, uderzenia, skokowe zmiany sił w elementach wózków i pudeł wagonów. Podwyższają w ten sposób komfort podróży i zmniejszają zużycie taboru oraz torowiska. Zastępowanie coraz bardziej wyszukanych i kosztownych rozwiązań czysto mechanicznych inteligentną hydrauliką, stanie się wkrótce ważnym trendem w budowie nowoczesnego taboru. Systemy aktywnego sterowania przechyłem na łukach będą tylko jednym z wielu i wcale nie najważniejszym z tych rozwiązań.
Jednym z przykładów może być nowy system zastosowany przez jednego z największych światowych producentów w taborze przeznaczonym dla szwajcarskiego klienta. Na potrzeby zastosowania w wagonach piętrowych TWINDEXX Swiss Express. opracowano innowacyjne siłowniki systemu aktywnego zawieszenia kompensujące przechyły na łukach i pozwalające na zwiększenie prędkości na tych łukach nawet o 15%. bez stosowania znacznie droższego systemu wychylnych nadwozi. Ciekawostką jest fakt, że koncepcję nowych siłowników opracowano właśnie pod kątem stosowania w systemie wychyłu nadwozia, który miał być wyraźnie tańszy od dotychczas wdrożonych.
Masz więcej pytań?
Zadzwoń: +48227322455 lub napisz do nas: kolej@pommard.pl