Elementy układów ogrzewania

Elementy układu

Ogrzewanie przestrzeni pasażerskiej pojazdów szynowych realizują w głównej mierze grzałki zintegrowane z układem klimatyzacyjnym. Ułatwia to sterowanie pracą systemu i zapewnia jego maksymalną niezawodność. Nawet w autobusach szynowych takie rozwiązanie jest lepsze od niezależnego ogrzewania spalinowego, które powinno służyć jedynie ułatwieniu rozruchu silnika w obniżonych temperaturach.

nagrzewnica pionowa do pojazdów szynowych pommard

Przykład nagrzewnicy pionowej do pojazdów szynowych.

Wadą ogrzewania zintegrowanego z klimatyzatorem jest komplikacja systemu rozprowadzenia powietrza. Umieszczony na dachu klimatyzator pozwala łatwo rozprowadzić całe schłodzone powietrze z wylotów umieszczonych nad głowami pasażerów. Pozostawiając jego dostarczenie do poziomu podłogi prawom fizyki. Podgrzane powietrze nie chce niestety opadać na dół, więc trzeba je solidniej „rozdmuchać”, żeby dotarło do podłogi. Takie działanie zdecydowanie pogarsza komfort. Jedynym dobrym wyjściem jest sprowadzenie tego powietrza na dół odpowiednimi kanałami i wyprowadzenie go na zewnątrz z wysokości podłogi.

Propozycje

Jeśli chcemy uniknąć tej komplikacji, musimy zastosować osobny system ogrzewania przypodłogowego, korzystając z grzałek klimatyzatora w znacznie ograniczonym zakresie. Tutaj z pomocą mogą przyjść nasze konwektory wodne, których konstrukcja od lat sprawdza się w klimacie skandynawskim. Oferujemy też własne nagrzewnice elektryczne, które budujemy pod kątem wymogów klienta. Tak co do mocy grzewczej, jak i napięcia zasilania i kształtu obudowy, o jej kolorze nie wspominając.

W przypadku modernizacji lokomotyw spalinowych, najekonomiczniejszym rozwiązaniem są stosunkowo proste, ale bardzo trwałe nagrzewnice wodne z naszej standardowej oferty. W tym przypadku oferujemy również dokonanie modyfikacji, jeśli takie są potrzebne.

Masz więcej pytań?

Zadzwoń: +48227322455 lub napisz do nas: kolej@pommard.pl