Producenci ambulansów, karetek i innych pojazdów sanitarnych nieustannie dążą do podniesienia bezpieczeństwa i komfortu zarówno personelu medycznego jak i przewożonych pacjentów. W naszej ofercie mamy elementy do doposażenia pojazdów, dzięki którym podniesienie standardów bezpieczeństwa jak i komfortu jest dużo
Czytaj dalej
Sięgająca wielu megawatów ilość energii cieplnej, odprowadzana przez układy chłodzenia z silników i układów elektrycznych pojazdów szynowych to prawdziwe wyzwanie. Tylko nieliczne firmy na świecie są w stanie temu sprostać. Ze względu na specyfikę branży, nie ma tu miejsca na budowanie prototypów i wprowadzanie kolejnych zmian konstrukcyjnych. Układy
W kategorii wentylacja znajdują się: wentylatory używane do wymuszenia ruchu powietrza przez rdzenie nagrzewnic, parowniki klimatyzacji, chłodnice samochodowe i skraplacze klimatyzatorów. Wszystkie gotowe produkty, które są aktualnie w naszej ofercie znajdują się tu – WENTYLACJA. Jeśli potrzebne jest spersonalizowane rozwiązanie, prosimy o kontakt.
Rodzaje nagrzewnic. Dobór nagrzewnicy często podyktowany jest tym, jakie źródło energii cieplnej może służyć do jej zasilania. Mamy do dyspozycji nagrzewnice całkowicie elektryczne, nagrzewnice wodne z wentylatorami wymuszającymi przepływ powietrza oraz nagrzewnice wodne konwektorowe. W cieplejszych klimatach jako ogrzewanie dobrze sprawują się także klimatyzatory pracujące w odwróconym obiegu.
Jak działa klimatyzacja? W największym skrócie – tak jak domowa lodówka. Jest to zamknięty obieg cieplny, w skład którego wchodzi: sprężarka zwiększająca ciśnienie czynnika chłodzącego, skraplacz, w którym czynnik gazowy pod wysokim ciśnieniem (od kilkunastu do ponad 20 barów) ulega skropleniu na skutek chłodzenia powietrzem zewnętrznym, parownik, w którym czynnik chłodniczy odparowuje pobierając ciepło z powietrza wtłaczanego do wnętrza oraz wentylatory, filtry, czujniki, elementy sterowania i zabezpieczeń.
Jak w bezprzedziałowym wnętrzu rozprowadzić klimatyzowane powietrze tak, by osiągnąć bezgłośny nadmuch, minimalne prędkości powietrza i idealny rozkład temperatur? Od pierwszego prototypu, na który nie trzeba czekać miesiącami? Bez kosztów oprzyrządowania, nawet przy jednostkowej produkcji? Wystarczy skorzystać z szytych na miarę (dosłownie), banalnie łatwych w montażu przewodów materiałowych dla systemu dystrybucji powietrza.
Przewody materiałowe są stosowane w pojazdach kolejowych stosunkowo od niedawna, ale wcześniej zdążyły już wykazać swoje zalety w budownictwie. Używa się ich w galeriach handlowych, obiektach sportowych, szpitalach, halach produkcyjnych, laboratoriach, biurach, a także w wielkogabarytowych namiotach, gdzie lekkość, łatwość montażu i demontażu grają kluczową rolę.
W pojeździe szynowym rozprowadzenie klimatyzowanego powietrza przez elastyczne przewody materiałowe wymaga pozostawienia większej ilości miejsca w przestrzeni pomiędzy dachem a sufitem. Powietrze rozprowadzane jest pod znacznie mniejszym ciśnieniem, niż w sztywnych kanałach wentylacyjnych, co wymaga zwiększenia przekroju kanałów. Z kolei wzrost komfortu podróży, jaki niesie proponowane rozwiązanie jest nie do przecenienia. Niemal bezgłośny nadmuch, minimalne prędkości powietrza i idealny rozkład temperatur można też osiągnąć klasycznymi metodami. Ale wymaga to modelowania i obliczeń CFD na etapie konstruowania systemu i zmian konstrukcyjnych wynikających z analizy obliczeń. Na końcu i tak konieczne są wykonywane metodą kolejnych przybliżeń poprawki i zmiany przy budowie prototypu nie zawierającego modelowych uproszczeń. To wszystko musi trwać i całkiem sporo kosztuje.
Elastyczne przewody materiałowe można więc traktować jako rozwiązanie zapewniające optymalny wynik. Oszczędzają koszt i czas, potrzebne do skonstruowania i zabudowania jednej wersji układu rozprowadzenia powietrza, bez konieczności dokonywania korekt i zmian.
Masz więcej pytań?
Zadzwoń: +48227322455 lub napisz do nas: kolej@pommard.pl