Producenci ambulansów, karetek i innych pojazdów sanitarnych nieustannie dążą do podniesienia bezpieczeństwa i komfortu zarówno personelu medycznego jak i przewożonych pacjentów. W naszej ofercie mamy elementy do doposażenia pojazdów, dzięki którym podniesienie standardów bezpieczeństwa jak i komfortu jest dużo
Czytaj dalej
Sięgająca wielu megawatów ilość energii cieplnej, odprowadzana przez układy chłodzenia z silników i układów elektrycznych pojazdów szynowych to prawdziwe wyzwanie. Tylko nieliczne firmy na świecie są w stanie temu sprostać. Ze względu na specyfikę branży, nie ma tu miejsca na budowanie prototypów i wprowadzanie kolejnych zmian konstrukcyjnych. Układy
W kategorii wentylacja znajdują się: wentylatory używane do wymuszenia ruchu powietrza przez rdzenie nagrzewnic, parowniki klimatyzacji, chłodnice samochodowe i skraplacze klimatyzatorów. Wszystkie gotowe produkty, które są aktualnie w naszej ofercie znajdują się tu – WENTYLACJA. Jeśli potrzebne jest spersonalizowane rozwiązanie, prosimy o kontakt.
Rodzaje nagrzewnic. Dobór nagrzewnicy często podyktowany jest tym, jakie źródło energii cieplnej może służyć do jej zasilania. Mamy do dyspozycji nagrzewnice całkowicie elektryczne, nagrzewnice wodne z wentylatorami wymuszającymi przepływ powietrza oraz nagrzewnice wodne konwektorowe. W cieplejszych klimatach jako ogrzewanie dobrze sprawują się także klimatyzatory pracujące w odwróconym obiegu.
Jak działa klimatyzacja? W największym skrócie – tak jak domowa lodówka. Jest to zamknięty obieg cieplny, w skład którego wchodzi: sprężarka zwiększająca ciśnienie czynnika chłodzącego, skraplacz, w którym czynnik gazowy pod wysokim ciśnieniem (od kilkunastu do ponad 20 barów) ulega skropleniu na skutek chłodzenia powietrzem zewnętrznym, parownik, w którym czynnik chłodniczy odparowuje pobierając ciepło z powietrza wtłaczanego do wnętrza oraz wentylatory, filtry, czujniki, elementy sterowania i zabezpieczeń.
Ogrzewanie przestrzeni pasażerskiej pojazdów szynowych realizują w głównej mierze grzałki zintegrowane z układem klimatyzacyjnym. Ułatwia to sterowanie pracą systemu i zapewnia jego maksymalną niezawodność. Nawet w autobusach szynowych takie rozwiązanie jest lepsze od niezależnego ogrzewania spalinowego, które powinno służyć jedynie ułatwieniu rozruchu silnika w obniżonych temperaturach.
Przykład nagrzewnicy pionowej do pojazdów szynowych.
Wadą ogrzewania zintegrowanego z klimatyzatorem jest komplikacja systemu rozprowadzenia powietrza. Umieszczony na dachu klimatyzator pozwala łatwo rozprowadzić całe schłodzone powietrze z wylotów umieszczonych nad głowami pasażerów. Pozostawiając jego dostarczenie do poziomu podłogi prawom fizyki. Podgrzane powietrze nie chce niestety opadać na dół, więc trzeba je solidniej „rozdmuchać”, żeby dotarło do podłogi. Takie działanie zdecydowanie pogarsza komfort. Jedynym dobrym wyjściem jest sprowadzenie tego powietrza na dół odpowiednimi kanałami i wyprowadzenie go na zewnątrz z wysokości podłogi.
Jeśli chcemy uniknąć tej komplikacji, musimy zastosować osobny system ogrzewania przypodłogowego, korzystając z grzałek klimatyzatora w znacznie ograniczonym zakresie. Tutaj z pomocą mogą przyjść nasze konwektory wodne, których konstrukcja od lat sprawdza się w klimacie skandynawskim. Oferujemy też własne nagrzewnice elektryczne, które budujemy pod kątem wymogów klienta. Tak co do mocy grzewczej, jak i napięcia zasilania i kształtu obudowy, o jej kolorze nie wspominając.
W przypadku modernizacji lokomotyw spalinowych, najekonomiczniejszym rozwiązaniem są stosunkowo proste, ale bardzo trwałe nagrzewnice wodne z naszej standardowej oferty. W tym przypadku oferujemy również dokonanie modyfikacji, jeśli takie są potrzebne.
Masz więcej pytań?
Zadzwoń: +48227322455 lub napisz do nas: kolej@pommard.pl