+48 22 732-24-55

System sterowania zawieszeniem

Elementy sterowania

Elektronicznie sterowane elementy hydrauliczne zawieszeń pojazdów szynowych firmy Liebherr, to nie tylko aktywne sterowanie systemem przechyłu na łukach (WAKO). Są to także aktywne systemy kompensacji ruchów poprzecznych nadwozia (ALS), aktywny system skrętu osi (ARS), elektrohydrauliczny system sterowania wózkami (BSD), elektrohydrauliczny system regulacji wysokości nadwozia i kilka innych.

Rodzaje sterowania

Systemy hydrauliczne Liebherra wyróżniają się lekkością konstrukcji i łatwością zabudowy. Maksimum funkcji realizowanych jest za pomocą inteligentnej elektroniki. Systemy hydrauliczne sterujące różnymi funkcjami podwozia łagodzą drgania, wstrząsy, uderzenia, skokowe zmiany sił w elementach wózków i pudeł wagonów. Podwyższając w ten sposób komfort podróży, a co równie istotne, zmniejszając zużycie taboru oraz torowiska. Można przewidzieć, że zastępowanie coraz bardziej wyszukanych i kosztownych rozwiązań czysto mechanicznych inteligentną hydrauliką stanie się wkrótce ważnym trendem w budowie nowoczesnego taboru. Systemy aktywnego sterowania przechyłem na łukach będą tylko jednym z wielu i wcale nie najważniejszym z tych rozwiązań.

Zastosowanie

Jednym z przykładów może być nowy system zastosowany przez jednego z największych światowych producentów w taborze przeznaczonym dla szwajcarskiego klienta. Na potrzeby zastosowania w wagonach piętrowych TWINDEXX Swiss Express. Opracowano innowacyjne siłowniki systemu aktywnego zawieszenia kompensujące przechyły na łukach i pozwalające na zwiększenie prędkości na tych łukach nawet o 15%. Bez stosowania znacznie droższego systemu wychylnych nadwozi. Ciekawostką jest fakt, że koncepcję nowych siłowników opracowano właśnie pod kątem zastosowania w systemie wychyłu nadwozia, który miał być wyraźnie tańszy od dotychczas wdrożonych.